Thursday, June 05, 2008

Press Coverage of "Time to Change"

I find it interesting that Baptist Press has apparently not yet found the Time to Change Statement issued on June 2 newsworthy enough to release an article about it.

In the meantime, The Christian Post has picked up on the story, as well as the North Carolina Biblical Recorder (here and here).

Also, James A. Smith, Jr., of the Florida Baptist Witness, though intentionally deciding not to publish either the recent letter from former IMB Central and Eastern Europe Regional Leader, Rodney Hammer, announcing the motives for his recent resignation, nor the Time to Change Statement, has published an editorial that is highly critical of both Hammer and the drafters of "Time to Change."

Maybe Baptist Press will pick up on this soon. But then again, maybe not.

5 comments:

Dave Miller said...

I have watched Baptist Press' coverage of convention issues. It seems that they should no longer call themselves Baptist Press, but should go with "Baptist Public Relations." They do not generally cover anything that is unflattering to the powers that be.

The state papers have always been "point-of-view" but I expect more from BP.

It is sad that when I want news, I go to ABP.

Gary Snowden said...

David,

I share Dave's evaluation of most of BP's news coverage. It definitely all gets passed through the filter of public relations appearances. Anything that reflects negatively on the SBC gets "neutered" or simply is neglected. ABP is a much better source of news in my opinion.

Bro. Robin said...

David

May be the have moved on like the rest of the convention.

Dave Samples said...

I'm not sure that ABP has run a story either...

Gary Snowden said...

Dave,

ABP does have a news release out now on the matter. See here